Z życia przedszkolaka‎ > ‎Grupy‎ > ‎

Oddział I


Czerwiec - letni czas.

opublikowane: 26 cze 2013, 08:27 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 26 cze 2013, 11:02 przez Stalowy ]


 Zadania pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc czerwiec:
  • Budzenie zainteresowania dzieci własną miejscowością – Łódź nasze miasto.
  • Nabywanie poczucia przynależności narodowej - zapoznanie z nazwą naszego kraju, symbolami narodowymi (flagą, godłem).
  • Rozwijanie mowy - wdrażanie do budowania poprawnych i zrozumiałych zdań, wyrabianie cierpliwości oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi.
  • Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji, zwrócenie uwagi na rodzaje pojazdów (lądowe, wodne, powietrzne).
  • Rozwijanie umiejętności zapewniających bezpieczeństwo podczas wakacji (nad morzem, w górach, nad jeziorem, na wsi, na placu zabaw, w lesie).
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez gry i zabawy na świeżym powietrzu.

 1.06.2013    Dzień Dziecka z tej okazji wszystkim przedszkolakom życzymy wszystkiego najlepszego, szczęścia i radości moc, ciepłego słoneczka na co dzień, kolorowych snów co noc i samych uśmiechów.

"Dzieci"  D.  Gellner

 

Wszystkie dzieci
 na całym świecie
 są takie same -
 lubią skakać na jednej nodze
 i lubią zanudzać mamę.

 Wszystkie dzieci
 na całym świecie
 śpiewają wesołe piosenki
 i byle kamyk,
 i byle szkiełko
 biorą jak skarb
 do ręki.

 Podobno dzieci
 na całym świecie
 bywają niegrzeczne czasem,
 lecz to nie u nas,
 nie w naszym mieście -
 to gdzieś za górą, za lasem.

   

"O prawach dziecka"   Marcin Brykczyński

 

Niech się wreszcie każdy dowie i rozpowie w świecie całym,

że dziecko to także człowiek, tyle że jest mały.

Dlatego ludzie uczeni, którym za to należą się brawa

chcąc wielu dzieci los odmienić stworzyli dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta spróbujcie dobrze zapamiętać:


Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,

a szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi

i mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać

i każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,

nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania.

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,

a gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.


Tak się w wiersze poukładały Prawa dla dzieci na całym świecie

byście w potrzebie z nich korzystały najlepiej jak umiecie.

 

5.06.2013 Dzisiejszego dnia odwiedzili nas Panie Policjantki z Komendy Powiatowej Policji w Łodzi, zapoznawały  dzieci o zasadach bezpieczeństwa podczas drogi do przedszkola, przypomniały jak ważne jest noszenie kamizelek odblaskowych i odzieży wyposażonej w takie elementy. Następnie policjantki wręczyły maluchom elementy odblaskowe, aby były widoczne także wtedy, gdy z rodzicami idą do przedszkola lub z niego wracają. Spotkanie odbyło się w ramach akcji "Bezpieczna droga do przedszkola”.

  

Dziś nas uczył pan policjant
 jak się chodzi po ulicach,
 jak przez jezdnię maszerować,
 żeby ruchu nie tamować.

 Malowaliśmy obrazki
 na obrazkach przejścia w paski
 tu się trzeba bardzo spieszyć
 bo to przejścia są dla pieszych.

 Malowaliśmy tramwaje
 przed pasami tramwaj staje,
 żeby mogli iść przechodnie
 i bezpiecznie i wygodnie.

 Na ulicach pan policjant
 stoi w białych rękawiczkach
 - trzeba stanąć nie ma mowy.
 I obrazek już gotowy.


  "Światła na skrzyżowaniu"

 Niech każdy stanie przed skrzyżowaniem
 palą się światła - popatrzmy na nie.
 Światło zielone jak małe listki
 na drugą stronę zaprasza wszystkich.
 A światło żółte jak liść jesieni
 ostrzega spiesz się bo ruch się zmieni.
 Światło czerwone jak mak, jak ogień
 wszystkim przechodniom zamyka drogę.

                                                    Sygnalizacja dla pieszych

Światło czerwoneSTOP (nie wolno wchodzić na jezdnię)

                        Światło zielone
IDŹ – (można przechodzić przez jezdnię)

pasy                                                                                           Przejście dla pieszych.

11 - 14.06.2013 - Przez cały tydzień poznawaliśmy dzieci z charakterystycznymi miejscami, zabytkami, i pomnikami naszego miasta Łodzi. Wykorzystywałyśmy opowiadania z książeczki E. Ćwikły "Przedszkolak chodzi po mieście Łodzi", dzieci poznały legendę o Łodzi, hymn i herbu.


"Maluchy poznają Łódź "
 
"Choć mam niewiele lat,
Chcę poznać cały świat,
Lecz na razie mieszkam tu,
Bo ja kocham Łódź
 
Łódź moim miastem jest,
Ja dobrze o tym wiem (…)”


Herb   Łodzi.

Oto niektóre miejsca, budowle, zabytki i pomniki, jakie poznaliśmy na zajęciach oglądając albumy ze zdjęciami, filmy i pocztówki:

                                    
                                               Pomnik Juliana Tuwima                                                       Pomnik Misia Uszatka.

                              
                                                     Pałac Poznańskich.                                                                           Ulica Piotrkowska.

                             
                                                      Plac Wolności.                                                                     Katedra Św. Stanisława Kostki

                              
                                                      Manufaktura.                                                                                        Park Staromiejski.

17 - 21.06.2013
- Przez kolejny tydzień przedszkolaki poznawały nasz kraj Polskę, jego symbole narodowe (flagę, godło), wybrane krainy geograficzne. Tworzyły własną mapę kraju zaznaczając charakterystyczne miejsca, poznane na zajęciach (morze, góry, jeziora) oraz miasta. Wykonywały flagę Polski oraz godło.

"Co to jest Polska ?"     Czesław Janczarski

 

Co to jest Polska? –

spytał Jaś w przedszkolu.

Polska - to wieś

i las,

i zboże w polu,

 

i szosa, którą pędzi

do miasta autobus,

i samolot, co leci

wysoko nad tobą.

 

Polska - to miasto,

strumień, i rzeka,

i komin fabryczny

co dymi z daleka,

 

a nawet obłoki,

gdy nad nami mkną -

Polska to jest także

twój rodzinny dom.

 

A przedszkole?

Tak – i przedszkole,

i róża w ogrodzie,

                                                                                                                          i książka na stole.


                                     

                                                            Polska flaga.                                                                                    Polskie godło.

"Barwy Ojczyste"  Czesław Janczarski

 

Powiewa flaga,

   Gdy wiatr się zerwie,

A na tej fladze

Biel jest i czerwień.

 

Czerwień – to miłość,

Biel – serce czyste….

Piękne są nasze barwy ojczyste.



Majowy ogród.

opublikowane: 28 maj 2013, 13:58 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 26 cze 2013, 08:31 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej pracy w grupie I na miesiąc maj:
  • Poszerzenie informacji dotyczących wybranych zwierząt zamieszkujących łąkę, poprzez poznanie środowiska, w jakim żyją; bezpośrednią obserwację.
  • Kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego oraz właściwych postaw wobec roślin, przestrzeganie przed ich niszczeniem.
  • Kształtowanie umiejętności liczenia i segregowania.
  • Rozwijanie zainteresowań pracą zawodową rodziców (zwrócenie uwagi na przybory, czynności jakie wykonuje oraz miejsce w którym pracują).
  • Kształtowanie prawidłowych relacji w grupie rówieśniczej.
  • Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym - Piknik Rodzinny.
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
13.05.2013 Poznanie nowego środowiska przyrodniczego - "Na łące", charakterystyka środowiska, zapoznanie z wybranymi mieszkańcami łąki, roślinnością.


   "Wiosenna łąka"     Z. Baryła

Wiosenna łąka w promieniach słońca
cała zielona jest i kwitnąca.
Pszczoły, motyle nad nią fruwają,
a w trawie świerszcze koncerty grają.

Rosną na łące białe stokrotki,
wierzby nad rzeką pokryły kotki.
Żaby rechoczą, śpiewają ptaki,
do gniazd dla piskląt znoszą robaki.

Żółte kaczeńce na łące kwitną,
niebo ma barwę jasnobłękitną.
Wśród kwiatów pszczoły pilnie pracują,
zbierają nektar, miód produkują.

Słoneczko grzeje, stopniały śniegi,
na noskach dzieci są pierwsze piegi.
Cieszą się dzieci i ziemia cała,
że wiosna do nas już zawitała.


                                                                                                    
                                                                    Stokrotki.                                                                                                Kaczeńce.       

                    
                        
    Maki.                                                                                                             Chabry.      
  

13-16.05.2013 Wykonywanie różnorodnych prac plastycznych związanych z wiosenną łąką.

                                 


                                    


17.05.2013 Wycieczka na łąkę, czyli obserwacje przyrodnicze po ogrodzie przedszkolnym w poszukiwaniu mieszkańców wiosennej łąki oraz charakterystycznej roślinności.

"Na łące"    E. Pasławska

Na łące, na łące, jest kwiatów tysiące:
są tam stokrotki białe i dzwonki pachnące,

i dużo innych kwiatów.

Na łące, na łące, jest ssaków tysiące:
są krety czarne, co kopią krety
i zajączki szare, co mają ziemne kryjówki
i różne inne zwierzaki...

Na łące, na łące, lata owadów tysiące:
są tam motyle różnokolorowe,
w paseczki i kropeczki,
po kwiatach skaczą pszczółki,
które w chowanego bawią się
i śpiewają sobie tak:

"La, la, la, jestem pszczółka pracusia,
La, la, la, jestem pszczółka pracusia..."

Nad łąką, nad łąką świeci żółte słonko,
latają tam ptaszki: jaskółki i sójki i małe kukułki.
Śpiewają piosenki, stukają w bębenki.
I jeszcze na tej łące jest zielonych potworów tysiące!
Mają oczy takie duże, a nóżki jak serdelki.
Siedzą sobie cicho w trawie, lub rechoczą tak:

"Re-re kum, kum. Re-re kum, kum..."

                           

                                                            Motyl.                                                                                                                    Pszczoła.

                           

                                                           Biedronka.                                                                                                               Kret.

                                              

                                                        Zając szarak.                                                                                                            Jaskółka.

                             

                                                             Sójka.                                                                                                                     Kukułka.

                             

                                                                 Żaba.                                                                                                                     Bocian.


22.05.2013 Już za kilka dni zbliża się wyjątkowy czas - 26 Maja Dzień Matki, z tej okazji wszystkie przedszkolaki wykonują laurki wykorzystując różnorodne techniki plastyczne - wyklejanie, malowanie, kolorowanie; uczą się wierszy i piosenek, w podziękowaniu za miłość, cierpliwość i troskę jaką nam mamy okazują każdego dnia.

              Nie ma, jak u Mamy - przytuli, pogłaszcze, pocieszy. Podziękujmy Jej za to !!!!!!!

"Najlepiej jest u mamy"

Najlepiej jest u mamy, to każde dziecko wie.

Najlepiej jest u mamy, gdy smutno ci i źle.
Choć przygód wciąż szukamy i poznać chcemy świat,
Najlepiej jest u mamy - tu każdy wraca rad.

Jest wiele dróg nieznanych, dalekich pięknych tras.
Najlepiej jest u mamy, tu każdy wraca z nas.
Kto się nie zgadza z nami, sam kiedyś powie że:
Najlepiej jest u mamy, no chyba to się wie!


piosenka  "Mama to skarb"

Mama to skarb największy na świecie.
Większego skarbu już nie znajdziecie.
Jest zawsze przy mnie, wszystko rozumie.
I kołysankę śpiewać wciąż umie

Ref. Kochana Mamo tak Cię szanuję,

Za Twoją dobroć bardzo dziękuję.
W dniu Twego święta skłonię się nisko.
Przytulę mocno, chcę być tak blisko.

Gdy jestem chory zawsze jest przy mnie,

Pomaga uczyć się zawsze pilnie.
Mamusiu droga jesteś wspaniała.
Więc najważniejsza w życiu jest Mama.

Ref. Kochana Mamo...



Mamo, chodź z nami
Damy Ci łąkę z kwiatami,
ze skowronkiem, ze słonkiem
do wąchania, słuchania, patrzenia.
A do łąki dodamy życzenia.
Nawet gdy się zachmurzy na niebie
nawet gdy się kłopotów nazbiera
my uśmiechniemy się do siebie zawsze,
jak dziś, jak teraz.


27.05.2013
Udział dzieci w zajęciach bibliotecznych na temat: "Mieszkańcy łąki", słuchanie wierszy o wybranej tematyce, rozwiązywanie zagadek, zabawy ruchowe do muzyki "Pszczółki na łące" oraz tworzenie w grupie pracy plastycznej - "Łąka".
  


28.05.2013 Zapraszamy rodziców na Piknik Rodziny z okazji Dnia Matki, Ojca i Dnia Dziecka na terenie przedszkola
                         o godzinie 15:30,   Serdecznie zapraszamy !!!

 

Zdrowy przedszkolak - Kwiecień.

opublikowane: 28 maj 2013, 13:50 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 30 maj 2013, 11:32 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień w grupie I :

  • Zapoznanie dzieci z teatrem, oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu; wizyta w teatrze "Pinokio" w Łodzi.
  • Udział dzieci w zabawach teatralnych, naśladowczych (naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt).
  • Rozwijanie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczących zabaw na świeżym powietrzu.
  • Rozwijanie właściwego stosunku do świata przyrody - wyrabianie nawyku dbania o najbliższe środowisko poprzez: nie niszczenie roślin, wyrzucanie śmieci do kosza, nie deptanie trawników, klombów z kwiatami.
  • Poznanie Kodeksu Małego Ekologa.

Kwiecień

05.04.2013 Wycieczka autokarowa do teatru "Pinokio" w Łodzi na przedstawienie interaktywne pt: "Maszyna do opowiadania bajek".

09.04.2013 Wiosną możemy się nareszcie zabrać do prac ogrodniczych. Przekopiemy grządki, zasiejemy i spokojnie poczekamy na owoce tych działań. Żeby umilić sobie czas oczekiwania, uczyliśmy się nowej piosenki "Wiosenne porządki".

11.04.2013 - Wybraliśmy się na wiosenny spacer do pobliskiego parku, obserwowaliśmy przyrodę budzącą się do życia, dokarmialiśmy ptaki i kaczki. Po drodze zahaczyliśmy o pobliski plac zabaw.

16.04.2013 Spotkanie z pracownikami Fundacji Ama Camen - terapeutami psów i kotów. Zorganizowanie zabaw z psami pod opieką pracowników fundacji. Rozmowy z dziećmi na temat prawidłowego zachowania zasad bezpieczeństwa podczas kontaktu ze zwierzętami.

19.04.2012 Udział chętnych dzieci w konkursie plastycznym "Zwierzęta wokół nas - małe i duże", tworzenie różnorodnych prac plastycznych poprzez wyklejanie rysowanie i wylepianie ulubionych zwierząt.

22.04.2013 Udział dzieci w zajęciach bibliotecznych na temat "Zdrowa żywność - zdrowy przedszkolak" na terenie Biblioteki Miejskiej Nr 8 Łódź-Górna, słuchanie wierszy o wybranej tematyce, rozwiązywanie zagadek, układanie jadłospisu oraz zabawy ruchowe do muzyki.

22-29.04.2013 Zorganizowanie na terenie przedszkola II Wiosennego Tygodnia Promocji Zdrowia pod hasłem: Podróż do Mlecznej Krainy oraz konkursu plastycznego: Jak wyobrażacie sobie Mleczną Krainę ? w formie pracy przestrzennej.

Marzec - czarodziej.

opublikowane: 28 maj 2013, 13:22 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 30 maj 2013, 11:37 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec w grupie I :

  • Zapoznanie dzieci z pracą listonosza i pracownikami poczty. Inspirowanie zabaw tematycznych związanych z określonym zawodem. Zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w miejscach użyteczności publicznej.
  • Dbamy o nasze zdrowie - ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku; przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach i zabawach ruchowych.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną - topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy, hiacynty).
  • Zakładanie wiosennej rabaty kwiatowej w ogrodzie przedszkolnym; poznanie czynników potrzebnych do rozwoju roślin; zachęcenie do prowadzenia – Kalendarza obserwacji roślin.
  • Zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi świąt wielkanocnych.
  • Tworzenie różnorodnych ozdób wielkanocnych z papieru.

    Marzec:

  -  05.03.2013  Za oknem świeci słonko, wybraliśmy się na spacer do pobliskiego parku w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny, choć w kalendarzu nadal zima. Niestety wiosny jeszcze nie znaleźliśmy, ale pamiętaliśmy o dokarmieniu ptaków i kaczek.


06.03.2013  Spotkanie z pracownikami Straży Pożarnej, rozmowa z dziećmi na temat: "Bezpieczny przedszkolak", pokaz i obserwacje sprzętu znajdującego się w wozie strażackim oraz umundurowania strażaków. Pokaz gaśniczych umiejętności strażaków. 

                                                                                                  "Straż pożarna"    Cz. Janczarski

Bije dzwon na alarm,

już śpieszą strażacy.

Czasem w nocy – ze snu,

czasem w dzień – do pracy.

Śpieszą na ratunek:

tam płonie zagroda!

Gra trąbka – a czerwień

lśni na samochodach.

Pierwsi na miejscu,

choćby szmat był drogi.

Pryska woda z węża,

syczy żar i ogień.

Gaśnie groźny pożar,

dym ku niebu pnie się.

Dzielna straż pożarna

ludziom pomoc niesie.

  

                          

                                   Wyposażenie strażaków.                                                                                          Wóz strażacki.

07.03.2013  Wycieczka na pobliską pocztę - poznanie wyposażenia poczty, obserwacja pracy pracowników poczty. Wysłanie kart pocztowych wykonanych przez dzieci.

wiersz   "Poczta"

  Oto jest poczta. Ale tu tłoczno!
 Każdy swe listy wysyła pocztą:
 list ekspresowy, list polecony,
 lotniczy, zwykły, do męża, żony...

 Tu kupujemy pocztówki, znaczki,
 tu odbieramy przekazy, paczki,
 tutaj wpłacamy różne opłaty:
 za czynsz, prąd, wodę, fiata na raty...

 Stuka pieczątka w druczki i znaczki
 czarnym kółeczkiem stempluje paczki.
 A gdy wieczorem odjadą z pocztą,
 wtedy dopiero poczty odpoczną.

                             

                                       Okienko pocztowe.                                                                                           Sortowanie listów.

                                          

                                          Skrzynka pocztowa.                                                                            Znaczki.

                                                                                                            Wysyłamy listy i pocztówki.

20.03.2013  Pierwszy dzień wiosny przywitaliśmy robiąc wiosenne porządki w ogrodzie oraz zakładając rabatę kwiatową, sadząc wybrane kwiaty - prymulki, bratki, stokrotki, aksamitki. Było dużo pracy, dzieci chętnie wcieliły się w rolę małych ogrodników.


Brzechwa Jan   „Wiosenne porządki”

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
- Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Pookurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.

Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie.

A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.

Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki.

"Wiosenne kwiaty pod ochroną".


                                          

                                                   Przebiśniegi.                                                                                        Sasanki.

                                

                                                             Krokusy.                                                                                          Zawilec.


     Wiosna, wiosna. Słońce coraz mocniej przygrzewa, na dworze robi się cieplej, a dni są dłuższe. Widzimy, jak trawa się zieleni, rozkwitają kwiaty, a na drzewach pojawiają się pączki. Świat staje się piękny i kolorowy, wygląda jak  zaczarowany. Może za sprawą marca z wiersza "Marzec - czarodziej" ?

piosenka   "Marzec czarodziej"

Chodzi marzec - czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus - pokus:
i już pączki na patyku
i już trawka na śnieżniku.
Och , ten marzec - czarodziej!

Chodzi marzec - czarodziej,
Po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus - pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie - kotki
Och, ten marzec - czarodziej!

Chodzi marzec - czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus - pokus :
przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki - przedszkolaczki .
Och, ten marzec - czarodziej !

Poznajemy i sadzimy wiosenne kwiaty w ogrodzie przedszkolnym.

                                 

                                                                Bratki.                                                                                                                        Stokrotki.

                                               

                                                           Prymulki.                                                                                          Aksamitki.

22.03.2013  Wybraliśmy się na spacer w poszukiwaniu oznak wiosny, oto co udało nam się znaleźć:

"Krokusy"      D. Gellner

Krokusy, krokusy, wystawiają uszy,
bo już wiatr wiosenny.
Na koncert wyruszył,
I już stroi instrumenty,
smyczkowe i dęte.

Krokusy, krokusy, wystawiają nosy,
na wiosenne plotki, na wiosenne głosy,
bo już coraz głośniej dokoła o wiośnie.
I wychodzą spod ziemi
w swych barwnych czapeczkach,
bo wiosenne słońce, biegnie już po ścieżkach.

                                

                                             Bazie kotki.                                                                                                           Krokusy.

                           

                                         Przebiśniegi.                                                                                          Pierwsze pąki na drzewach.


25.03.2013  Dziś do naszego przedszkola przyjechał teatrzyk, oglądaliśmy przedstawienie pt: "Ja i Pani Róża", w wykonaniu grupy artystycznej ATMA z Łodzi.

26.03.2013  Już niebawem święta Wielkiej Nocy, z tej okazji zapoznawaliśmy przedszkolaki ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi Świąt Wielkanocnych poprzez rozmowy, słuchanie wierszy o wybranej tematyce, prezentacja pisanek, kraszanek z różnych regionów kraju oraz świątecznych kartek. Wykonywaliśmy różnorodne prace plastyczne - świąteczne kartki, pisanki w koszyczkach oraz zajączki.

 

                                                                 Radosnego, wiosennego nastroju,
                                           miłych spotkań w gronie Rodziny i wśród przyjaciół
                                                            oraz cennych prezentów od zajączka
                                                                   z okazji Świąt Wielkanocnych
                                                                   życzą przedszkolaki z grupy I.

"Już Wielkanoc"

Święta, Święta Wielkanocne,
jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje,
miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku,
żółty żonkil w wazoniku.

Na podwórku słychać dzieci,
ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święcone
jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane,
różne wzory wymyślone.

Jest baranek z chorągiewką,
żółty kurczaczek ze wstążeczką.

I barwinek jest zielony
w świeże kwiatki ustrojony.


    Oto kilka pomysłów wielkanocnych zdób z papieru do wykonania przez dzieci z rodzicami:

                         

                        

      

  


Mroźny luty.

opublikowane: 28 maj 2013, 12:58 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 30 maj 2013, 11:31 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty w grupie I :

  • Kształtowanie nawyku dbania o higienę osobistą - nabywanie umiejętności prawidłowego mycia rąk, rozumienia potrzeby mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami, dbanie o czystość uszu, szyi i paznokci.
  • Zapoznanie z zawodem - lekarza, pielęgniarki, stomatologa - podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi, rozumienia potrzeby kontrolowania i leczenia zębów.
  • Dbamy o nasze zdrowie – ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych zimą; uczestniczenie w spacerach na świeżym powietrzu.
  • Zapoznanie dzieci ze sposobami zdrowego odżywiania się. Zachęcenie dzieci do spożywania zdrowej żywności.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowania się przy stole.
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

   Luty:

  - 04.02.2013  Zdrowy przedszkolak - kształtowanie u dzieci nawyków dbania o higienę osobista
poprzez słuchanie historyjek obrazkowych, utworów literackich, wierszy i piosenek o powyższej tematyce, zabawy ruchowe oraz wykonywanie prac plastycznych.

  

„Czystość to zdrowie” I. Salach

Kiedy rano wstaję, do łazienki idę,
Kran odkręcam z ciepłą wodą,
I dokładnie myję…
…zęby, twarz i szyję.

Gdy już się ubiorę,

to przeczeszę włosy,
By nie sterczał krzywo

 w górę - ani jeden kosmyk.

Ręce zawsze czyste mam,
O paznokcie krótkie dbam.
Czyste włosy mam i szyję.

Żeby zdrowym zawsze być
Trzeba je dokładnie myć.
I pamięta każdy zuch:
W zdrowym ciele, zdrowy zuch!



piosenka  "Czyste ręce"

Czyste ręce, czyste nogi,
Czysta buzia i fartuszek.
Przed śniadaniem myję rączki,
Żeby nie bolał mnie brzuszek.
Więc szuru, buru mydło łap
Czystą wodę lej.
W kąpieli ciepłej chlap, chlap, chlap
Brud znika, że hej!

Ref: Przedszkolak czysty musi być
To chyba każdy wie.
Bo czystym być – to zdrowym być,
Czystym więc być chcę (2x)

Kąpać się nie boję wcale
Szampon już mi nie jest straszny
I na co dzień i na galę
Chętnie używam też pasty
Więc szuru, buru mydło łap
Czystą wodę lej.
W kąpieli ciepłej chlap, chlap, chlap
Brud znika, że hej! 

- 04.02.2013  Udział dzieci w zajęciach bibliotecznych na temat "Dbamy o zdrowie", na terenie Biblioteki Miejskiej Nr 8 Łódź-Górna, słuchanie wierszy o wybranej tematyce, zabawy ruchowe przy muzyce, segregowanie przyborów toaletowych oraz tworzenie plakatu w grupach - Co powinniśmy jeść by zdrowe zęby mieć ?

"Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć"

                                            http://przedszkole27radosc.kalisz.pl/sites/default/files/przedszkole/dscn0612.jpg       http://przedszkole27radosc.kalisz.pl/sites/default/files/przedszkole/dscn0611.jpg  

piosenka  "Myje zęby"


Szczotka pasta, potem ciepła woda,

tak się zaczyna wielka przygoda,

myje zęby, bo wiem dobrze o tym,

kto ich nie myje ten ma kłopoty...

Żeby zdrowe zęby mieć,

trzeba tylko chcieć.

Szczotko, Szczotko,

hej szczoteczko o!o!o!

Zatańcz ze mną tańcz w kółeczko. o!o!o!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o!o!o!

Po jedzeniu kręć się żwawo. o!o!o!

W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. o!o!o!

Po jedzeniu kręć się żwawo. o!o!o!

Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć!


  - 12.02.2013  Bal karnawałowy - udział dzieci w balu karnawałowym, zorganizowanym przy udziale zespołu artystycznego ATMA z Łodzi. Wszystkie dzieci bardzo chętnie bawiły się na balu, a przychodząc tego dnia do przedszkola były nie do poznania w takich prześlicznych i wymyślnych strojach.

- 21.02.2013  Zorganizowanie spotkania z dietetykiem, udział dzieci w twórczych zajęciach na temat "Od ziarenka do bochenka", pokaz przygotowania i poznania etapów powstawania chleba, degustacja różnych rodzajów pieczywa oraz zabawy w piekarza z wykorzystaniem masy solnej.

„Abecadło o chlebie”     W. Bełza

Chleba chcę,
lecz i wiedzieć mi się godzi,
z czego też to chleb się rodzi?

Naprzód siew:
rolnik orze ziemię czarną
i pod skibę rzuca ziarno.
Ziarno w lot
zakiełkuje w ziemi łonie
i kłos buja na zagonie.
Gdy już cel
osiągnięty gospodarza,
zboże wiozą do młynarza.
Każde źdźbło
za obrotem kół, kamienia
w białą mąkę się zamienia.
To już kres!
Z młyna piekarz mąkę bierze
i na zacier rzuca w dzieże.
I co tchu
w piec ogromny wkłada ciasto,
by chleb miały wieś i miasto.
I chleb wnet !
Patrzcie, ile rąk potrzeba,
aby mieć kawałek chleba.


"Od ziarenka do bochenka"

"Od ziarenka do bochenka" - czyli jak powstaje bochenek chleba ?

                     

                                              Ziarna różnych zbóż.                                                                                                 Łany zboża.      

                                    

                                                          Mąka.                                                                                                             Wypiek chleba.

                                    

                                                            Rodzaje pieczywa.                                                                                       Różne rodzaje chleba.


"Pieczywo"    B. Szut

Skąd, na stole, smaczny chlebek?

Rolnik sieje ziarno w glebę .

(Gleba to jest ziemia czarna,

w której rośnie zboże z ziarna).

 

Kiedy zboże jest dojrzałe,

rolnik kosi je z zapałem,

potem młóci, w swych maszynach

i wywozi plon do młyna.

 

Młynarz, w młynie, ziarno miele,

białej mąki robi wiele.

Mąka trafia do piekarza,

który  ciasto, z niej wytwarza.

 

Z ciasta robi: chleb, rogale...

W piecu piecze je wytrwale.

Jest pieczywo! „ślinka leci”

Więc, smacznego , drogie dzieci !

 

Śnieżny styczeń.

opublikowane: 28 maj 2013, 11:30 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 28 maj 2013, 12:21 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń w grupie I :

  • Rozumienie potrzeby opiekowania się i dokarmiania zwierząt, ptaków w trudnych zimowych warunkach.
  • Budzenie zainteresowania życiem ptaków w okresie zimy – kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt.
  • Kształtowanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowo-naśladowcze.
  • Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku wobec najbliższych członków rodziny.
  • Uczestniczenie w obchodach świąt o charakterze rodzinnym – Dzień Babci i Dziadka (wykonanie drobnych prezentów dla dziadków, dekorowanie sali, prezentowanie własnych umiejętności).
  • Rozwijanie muzykalności dzieci poprzez przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Babci i Dziadka.
  • Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów podczas zimowych zabaw.
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez spacery i zabawy na świeżym powietrzu.

  Styczeń:

  - 10.01.2013  Obserwujemy co zimą robią zwierzęta (ptaki). Uświadomienie konieczności dokarmiania ptaków zimą. Wybraliśmy się na spacer do pobliskiego parku celem obserwacji zimujących w kraju ptaków, dokarmialiśmy je ziarnami i okruszkami.

   Dokarmianie ptaków zimą.  Jak pomóc ptakom przetrwać zimę ?

     Czy należy dokarmiać ptaki zimą? Zdania na ten temat są podzielone: jedni uważają, że należy pomagać ptakom przetrwać zimę, inni że nie należy tego robić – ptaki powinny radzić sobie same.

     Gdy jednak zima jest ciężka: mroźna, śnieżna i do tego długa, warto w tym czasie zadbać o ptaki. Dokarmiać ptaki powinno się wyłącznie zimą – w inne pory roku ptaki świetnie poradzą sobie same i dokarmianie nie jest konieczne. Dokarmiać ptaki trzeba mądrze, tak aby nie czynić zwierzętom szkody. I pamiętajmy: jeśli zdecydujemy się rozpocząć dokarmianie, musimy to robić codziennie, aż do ocieplenia.

Miejsce na karmnik.

     Pożywienie dla ptaków wykładajmy zawsze w tym samym miejscu – ptaki przyzwyczają się do niego i zawsze tutaj będą przylatywać. Powinno to być miejsce zaciszne i osłonięte przed wiatrem. Miejsce to jednocześnie powinno być odsłonięte, ponieważ ptaki unikają miejsc o ograniczonej przestrzeni, skąd trudno im uciec w przypadku jakiegokolwiek zagrożenia. Karmnik można ustawić też na zewnętrznym parapecie okna.

Odpowiedni karmnik dla ptaków.

      Karmnik powinien posiadać daszek chroniący pokarmy przed deszczem i śniegiem. Najlepiej, jakby miał także osłonę przed zachodnim oraz północnym wiatrem. Jednocześnie ptaki muszą mieć możliwość łatwego i dolotu do karmnika i szybkiego odlotu z karmnika. Konieczna jest w karmniku wysuwana podłoga, którą łatwo można wyczyścić z pozostałości pożywienia i z ptasich odchodów.

Czym dokarmiać ptaki ?

      Nie wolno podawać ptakom spleśniałego pieczywa, ponieważ powoduje u nich dolegliwości gastryczne. Jeśli na dokarmianie przeznaczamy pieczywo, to tylko czerstwe, i koniecznie podzielone na niewielkie kawałki, które ptaki będą mogły łatwo przełknąć.
Słonina, którą wieszamy na gałęziach drzew musi być surowa, bez przypraw i nie może wisieć dłużej niż 3–4 tygodnie.

      Ptakom można wysypywać nasiona słonecznika (łuskane bądź w łupinach), proso, różne kasze, pszenicę, owies, płatki owsiane. Do karmników można też wykładać pokrojone kawałki jabłka.


Karmnik powinien posiadać daszek chroniący pokarmy przed deszczem i śniegiem

 - 18.01.2013  Udział dzieci  w zajęciach bibliotecznych na temat "Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę", odbywających się na terenie Biblioteki Miejskiej Łódź-Górna Nr 8 w Łodzi, słuchanie literatury o wybranej tematyce, rozwiązywanie zagadek, zabawy ruchowe oraz tworzenie papierowego karmnika dla ptaków.

    Po powrocie z Biblioteki postanowiliśmy, zbudować karmnik dla ptaków i wystawić go na przedszkolnym tarasie, by dokarmiać okoliczne ptaki.


Sikorki w karmniku.

- 21. 01.2013 Zorganizowanie w grupie Dnia Babci i Dziadka, poprzez dekorowanie sali, prezentowanie własnych umiejętności, wręczenie upominków dla Dziadków i Babci wykonanych przez dzieci. Zabawy ruchowe przy muzyce - wspólny taniec wnuków z dziadkami i babciami oraz mały poczęstunek.


piosenka    "Moja Babcia"

Moja babcia jest kochana i najlepszą babcią jest,

a co dla mnie jest najlepsze tylko ona dobrze wie.

Moja babcia najwspanialsza uśmiech wciąż na ustach ma,

daje miłość, daje radość, wszystko co najlepsze da.

 

Babciu kochana, chce powiedzieć Tobie:

jesteś babcią z najwspanialszych snów.

Jesteś księżniczką, a ja księciem Twoim.

Moja babciu bardzo kocham Cię (2x)

 

Dziś Twe święto babciu miła, życzeń sto dla Ciebie mam.

Za kochane Twe serduszko swoje serce Tobie dam.

Bądź wciąż przy mnie rano, wieczór,

przytul babciu mocno mnie, j

a od siebie dam buziaczka,

Bo tak bardzo kocham C.

 

Babciu kochana chce powiedzieć Tobie:

jesteś babcią z najwspanialszych snów.

Jesteś księżniczką, a ja księciem Twoim.

Moja babciu bardzo kocham Cię (2x)

piosenka   "Najdroższy dziadku"

Najdroższy dziadku to jest piosenka,
którą śpiewają tobie wnuczęta,
nie o zabawce ani o kwiatku
to jest piosenka o naszym dziadku.


O tym jak idę z dziadkiem do zoo,
O tym, jak z dziadkiem jest mi wesoło,
O brodzie dziadka, co śmiesznie kłuje,
Kiedy się dziadka mocno całuje

Najdroższy dziadku to jest piosenka,
którą śpiewają tobie wnuczęta,
nie o zabawce ani o kwiatku
to jest piosenka o naszym dziadku.

O tym, jak z dziadkiem na pyszne ciastka
Jedziemy sobie razem do miasta
O tym jak idę z dziadkiem na lody
I na dwie szklanki sodowej wody.

Najdroższy dziadku to jest piosenka,
którą śpiewają tobie wnuczęta,
nie o zabawce ani o kwiatku
to jest piosenka o naszym dziadku.

- 23. 01.2013 Oglądanie przedstawienia teatralnego pt: "Zimowa opowieść" w wykonaniu teatru Widzimisie z Łodzi.

Grudzień - przyszła zima biała, śniegu nasypała.

opublikowane: 21 maj 2013, 12:15 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 28 maj 2013, 12:40 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień w grupie I:

  • Zapoznanie z charakterystyką i wyglądem nowej pory roku – zimą, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
  • Dbamy o nasze zdrowie – ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych zimą; uczestniczenie w spacerach i zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
  • Przybliżenie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Rozwijanie inwencji twórczej dzieci – wykonywanie ozdób choinkowych.
  • Kształtowanie umiejętności wokalnych i ruchowych przy świątecznej muzyce.

   Grudzień:

       Zimowe miesiące są przez dzieci wyczekiwane. Wówczas z nieba lecą śnieżki przysypując ziemię. A na saniach przyjeżdża sam Mikołaj z prezentami.


  - 04.12.2012 Oczekiwanie dzieci na białą zimę, w tym celu wybraliśmy się na zimowy spacer do pobliskiego parku, dokarmiając ptaki i kaczki. Dbamy o nasze zdrowie – pamiętaliśmy by ubrać się odpowiednio do warunków panujących na dworze. Po powrocie z wycieczki chętne dzieci wykonywały prace plastyczną "Śniegowe bałwanki".

- 06.12.2012  Oglądanie przedstawienia teatralnego "Za oknem już święta" w wykonaniu grupy artystycznej ATMA z Łodzi.                  Coraz bliżej święta, z tej okazji dekorowaliśmy salę, a dzieci ubierały choinkę w ozdoby przyniesione z domu oraz wykonane samodzielnie. Czekały na nadejście świętego Mikołaja, przy piosence :

 "Święty Mikołaj"

Święty Mikołaj nocą wędruje
W okna zagląda i nasłuchuje
Gwiazdką w okna świeci
gdzie są grzeczne dzieci. x2

O każdym grzecznym dziecku pamięta
Dobry dziadunio, Mikołaj Święty
Co za radość będzie,
gdy do nas przybędzie - bis.

-  10.12.2012  Zapoznanie dzieci z charakterystyką i wyglądem nowej pory roku – zimą, obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie, poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastycznych oraz słuchanie opowiadań i wybranych wierszy.


Regina  Nachacz   "Zimowa bajka"

Hej koledzy, koleżanki,

Biała zima, będą sanki.

A pod oknem proszę pana

Ulepimy wam bałwana.

Prószy śnieżek przepuszysty,

Do zabawy chętni wszyscy.

Ileż to radości mamy

Obrzucając się śnieżkami.

Miło grzeją nas szaliki,

Ciepłe kurtki i buciki.

Z serca zimie dziękujemy

I na górkę zapraszamy.

Lekki mrozik, słonko świeci,

Zachwycone zimą dzieci.

Z nieba sypią aniołeczki

Piórka, śnieżynki, gwiazdeczki.

- 14.12.2012  Zorganizowanie na terenie przedszkola świątecznego kiermaszu "Bożonarodzeniowe cudeńka" , przez nauczycielki z grupy I. Zapraszamy wszystkich serdecznie !!!!!!!


-  15.12.2012  Zapraszamy wszystkich rodziców z dziećmi do udziału w Festiwalu Dnia Rodziny z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, odbywającym się w Szkole Podstawowej Nr 113 w Łodzi,ul Unicka 6, w godzinach 11-14. Na dzieci czeka szereg atrakcji, konkursów i zabaw. Nasze przedszkole prowadzić będzie kiermasz świątecznych ozdób w wykonaniu dzieci z grupy I, Klubu Małego Artysty oraz nauczycieli. Zapraszamy serdecznie !!!!!!!!

Piosenka    "TUPU, TUP PO ŚNIEGU"

I.Przyszła zima biała, śniegu nasypała
Zamroziła wodę ,staw przykryła lodem.


Ref: Tupu, tup po śniegu,
Dzyń, dzyń, na sankach,
Skrzypu, skrzyp po mrozie
Lepimy bałwanka.


II. Kraczą głośno wrony, marzną nam ogony
Mamy pusto w brzuszku, dajcie nam okruszków.

Ref: Tupu, tup po śniegu............

III.Ciepłe rękawiczki i wełniany szalik
Białej, mroźnej zimy nie boję się wcale.

Ref: Tupu, tup po śniegu...........

  - 18.12.2012  Przybliżenie dzieciom tradycji i zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Słuchanie piosenek świątecznych, kolęd i pastorałek.

- 19.12.2012  Udział dzieci w zajęciach bibliotecznych na temat "Zimowa opowieść", w Bibliotece Miejskiej Nr 8 Łódź-Górna. Słuchanie literatury o wybranej tematyce, zabawy ruchowe przy muzyce oraz wykonanie papierowych bałwanków przez dzieci.

- 20.12.2012  Zapraszamy rodziców i ich najbliższych na spotkanie wigilijne, z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia, odbywającego się w grupie I, o godzinie 15:30.  

Listopad - Jesienne obserwacje małych przyrodników.

opublikowane: 21 maj 2013, 12:09 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 21 maj 2013, 12:09 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad w grupie I.
  • Rozwijanie współdziałania w grupie.
  • Zapoznanie z wybranymi drzewami (kasztanowiec, dąb), ich liśćmi oraz owocami (kasztan, żołądź).
  • Obserwowanie drzew znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola, zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody.
  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi w okresie jesiennym.
  • Pokazywanie na wybranych przykładach, jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (jeż, wiewiórka, niedźwiedź).  Zwrócenie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt oraz ich zachowanie.
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej, plastycznej, muzycznej.
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez zabawy muzyczno-ruchowe oraz zabawy na świeżym powietrzu.

Listopad - Jesienne drzewa.

Wiersz  "Wiatr i liście"


   Jestem wiatr!

   Pędzę z chmur, poprzez las, poprzez bór.

   Lecę tu, lecę tam,

   Z kimże z was zatańczyć mam?

   Jesteśmy liście jesieni,

   W złocie, w purpurze, w czerwieni!

   ********

   Chcesz ze mną w tany iść?

   Jestem czerwony klonu liść!

   Ja jestem żółty liść brzozowy!

   Patrz, jak się  mieni mój płaszcz nowy.

   Ja, rdzawy liść kasztana

     Tańczyłbym choć do rana!

*********

     Z dębowym liściem w taniec idź!

     Po co na pniu  do wiosny tkwić?

     Ognisty jestem, każdy wie!

     Grabowy liść do tańca się  rwie!

     Tańczyć chcę z każdym z was,

     Tańczmy więc wszyscy wraz.


- 14.101.2012  Jesienny spacer wśród kolorowych drzew, obserwując i rozpoznając te które poznaliśmy na zajęciach. Czemu nie? Nie straszny nam wiatr, nie straszny nam deszcz, nie szkodzi, że troszkę zimno.  Po drodze zbieraliśmy liście i inne jesienne skarby do naszego kącika, śpiewając piosenkę:

piosenka  "Listopad"

Szedł listopad polną drogą
zerwał liście z drzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.

Zimne wiatry wieją polem
idzie deszcz ulewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.

Słońce wstaje późnym rankiem,
ziemi nie ogrzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.

- 15.11.2012  Oglądanie przedstawienia teatralnego Ekofikołki Pana Kręciołki w wykonaniu grupy artystycznej Atma z Łodzi. Rozmowy z dziećmi na temat przedstawienia, wypowiadanie się dzieci o swoich wrażeniach.

- 16.11.2012  Udział dzieci w zajęciach bibliotecznych "Jesienne skarby" odbywających się na terenie Biblioteki Miejskiej Łódź-Górna Nr 8 w Łodzi, słuchanie literatury o wybranej tematyce, rozwiązywanie zagadek, zabawy ruchowe oraz kolorowanie wybranego jesiennego liścia.

Wiersz   "Wesoły parasol"

Stopy małe, stopy duże

Przeskakują przez kałuże.

Omijają strugi rwące

W rynnach już rozbrzmiewa koncert.

A teraz jak z cebra leje,

Ale ja się z tego śmieję.

Mam parasol, płaszcz deszczowy,

O ulewie wiersz gotowy.

Za chwilę parasol złożę i wiersz do koperty włożę.

A wiatr szybko ją poniesie.

Adresatka: PANI JESIEŃ.

- 27.11.2012  Zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się wybranych zwierząt do zimy, na  podstawie opowieści ruchowej Wycieczka do lasu połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Rozmowa z dziećmi na temat treści opowieści; zwrócenie uwagi na występujące w niej zwierzęta (niedźwiedź, wiewiórka, wróbel, dzięcioł) .


Piosenka  "Wiewiórka"

1. Wiewióreczka ruda                 2. Ma rudy ogonek,
oczkiem do nas mruga,                oczka jak węgielki,
 damy jej orzechy i żołędzie.         a na uszach śmieszne dwa pędzelki.


- 29.11.2012  Zorganizowanie na terenie przedszkola pokazu mody warzywno-owocowej "Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki" oraz rozwiązanie konkursu plastycznego "Zdrowe warzywa i owoce". My jako najmłodsze przedszkolaki, również zaprezentowaliśmy się na pokazie, prezentując różnorodne warzywa i owoce, między innymi: pana kapustkę i jabłuszko, panią marchewkę, pietruszkę, cytrynkę. Dzieci chętnie prezentowały oryginalne stroje przy dźwiękach tanecznej muzyki.

- 30.11.2012  Udział dzieci w zajęciach bibliotecznych "Zwierzęta przygotowują się do zimy" odbywających się na terenie Biblioteki Miejskiej Łódź-Górna Nr 8 w Łodzi, słuchanie literatury o wybranej tematyce, rozwiązywanie zagadek, zabawy ruchowe oraz kolorowanie wybranego zwierzęcia zapadającego w zimowy sen.

                  


Nadeszła jesień.

opublikowane: 6 lis 2012, 11:53 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 6 lis 2012, 12:24 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik w grupie I.
  • Rozwijanie współdziałania w grupie.
  • Rozpoznawanie charakterystycznych cech jesieni poprzez poezję oraz obserwacje przyrodnicze.
  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi w okresie jesiennym.
  • Zapoznanie z wybranymi owocami (jabłko, gruszka, śliwka).
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku.
  • Zaznajomienie z zasadami ruchu drogowego i pieszego (obserwowanie ruchu drogowego; wyjaśnienie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów, znaków drogowych).
  • Rozwijanie umiejętności i nawyków poruszania się w pobliżu jezdni.
  • Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji (lądowej, powietrznej i wodnej).
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno-ruchowe oraz zabawy na świeżym powietrzu.

  Październik - Nadeszła jesień.

- 02.10.2012  Aby poznać z bliska nową porę roku wybraliśmy się na jesienny spacer, poznając charakterystyczne oznaki jesieni, zbierając jesienne skarby do naszego kącika.  

- 05.10.2012  Urządziliśmy sobie zabawy matematyczne „Skarby lasu” , ze zgromadzonych w kąciku przyrodniczym jesiennych skarbów (kasztanów, żołędzi, orzechów).

- 10.10.2012 Słuchanie literatury, wierszy o raz piosenek o tematyce jesiennej, a także tworzenie różnorodnych prac plastycznych. Nauka piosenki "Muchomorek" oraz układu tanecznego prezentowanej podczas Festiwalu Piosenki Jesiennej.

Wiersz  "JESIENNY POCIĄG"   Dorota Gellner

Stoi pociąg
   na peronie -

żółte liście ma w wagonie

i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?

Rusza pociąg

sapiąc głośno.
Już w przedziałach
grzyby rosną,
a na półce,
wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.

Pędzi pociąg

lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.
O, zatrzymał się na chwilę!
Ktoś w wagonie drzwi uchylił
potoczył w naszą stronę
jabłko duże
i czerwone.

Piosenka  „Muchomorek”

Muchomorek mały stoi sobie sam,

bardzo zasmucony zmartwień mnóstwo ma.

Mówi, że jest brzydki, dużo kropek ma

i że go nie zechce żółta kurka ta.


      Ref:  Muchomorku, muchomorku,

      nie martw wcale się,

      My ciebie lubimy,

      kurka pewnie też (bis)

 

Czerwony kapelusz w białe kropki ma,

Na swej nodze stoi, grzecznie prosi tak:

„Kurko moja miła, zechciej dzisiaj mnie.

Jestem grzyb trujący, lecz tańcować chcę.”


      Ref: Muchomorku, muchomorku,

      nie martw wcale się…


- 15.10.2012  Oglądanie przedstawienia teatralnego "Księżniczka na ziarnku grochu" wystawianego przez teatr Widzimisie z Łodzi.

29.10.2012  Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie - rozmowa połączona z obserwacją; zaznajomienie dzieci z zasadami ruchu drogowego i pieszego; nauka przechodzenia przez ulicę przy sygnalizacji świetlnej; obserwowanie ruchu pojazdów i pieszych.

wiersz  W. Faber  „Światła na skrzyżowaniu”

Niech każdy stanie
przed skrzyżowaniem.
Palą się światła ...
Popatrzmy na nie!

Światło zielone,
jak młode listki,
na drugą stronę
zaprasza wszystkich.

A światło żółte,
Jak liść jesieni,
ostrzega - spiesz się,
bo ruch się zmieni!

Światło czerwone,
Jak mak, jak ogień-
Wszystkim przechodniom
Zamyka drogę!

30.10.2012 Zorganizowanie na terenie przedszkola między grupowego Festiwalu Piosenki Jesiennej "Jesienna poleczka" , oraz
konkursu przyrodniczego "Jesienny kącik skarbów". Celem festiwalu jest promowanie dziecięcej twórczości artystycznej, dostrzeganie piękna przyrody w piosence o tematyce jesiennej, a także integracja dzieci.
Natomiast konkurs przyrodniczy polega na zaprezentowaniu przez dzieci jesiennych skarbów w ciekawej formie kącika przyrodniczego z pomocą nauczyciela.
Każda grupa zaprezentowała swoje umiejętności wokalne i taneczne:

Grupa I - piosenka "Muchomorek",
Grupa II - piosenka "Jeżyk",
Grupa III - piosenka "Na polanie w lesie",
Grupa IV - piosenka "Kolorowe listki", "Jesienna piosenka",
Grupa V - piosenka "Wiatr pogłaskał stary kasztan", "Jesienna czacza" .

Na zakończenie imprezy każda z grup otrzymała pamiątkowy dyplomy i drobny upominek.

Witamy w nowym roku szkolnym 2012/2013.

opublikowane: 6 lis 2012, 10:57 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 28 maj 2013, 12:28 przez Stalowy ]


                                                                                                   Grupa I            Rok szkolny 2011/2012
Grupę prowadzą nauczycielki:

mgr Aneta Gajda
mgr Magdalena Pik
pomoc n-la p. Jadwiga i p. Grażyna


Oddział pracuje w godzinach:  6:00 - 16:00

Jeśli Chcesz wiedzieć co się u nas dzieje, zaglądaj na stronę naszej grupy.


Wrzesień - Witamy w przedszkolu !

  Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień w grupie I.
  • Wzajemne poznawanie siebie oraz swojego otoczenia.
  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.
  • Nabywanie właściwego stosunku do kolegów oraz pracowników przedszkola, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
  • Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad funkcjonowania w grupie.
  • Wdrażanie do poszanowania wspólnej własności – zabawek i sprzętów znajdujących się w sali.
  • Doskonalenie umiejętności w zakresie niektórych czynności samoobsługowych.
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.
- 03.09.2012 -  poznaliśmy się i zaprzyjaźniliśmy.

Piosenka  "Jestem sobie przedszkolaczek"

Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam,
ram tam tam.

Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam,
ram tam tam.

Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam,
ram tam tam.

Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam,
ram tam tam.


- 11.09.2012  Już niedługo święto przedszkolaków -  "Dzień przedszkolaka" postanowiliśmy nauczyć się nowej piosenki -
 "My jesteśmy krasnoludki":

My jesteśmy krasnoludki,
Hopsa sa, hopsa sa,
Pod grzybkami nasze budki,
Hopsa, hopsa sa,
Jemy mrówki, żabie łapki,
Oj tak tak, oj tak tak,
A na głowach krasne czapki,
To nasz, to nasz znak.

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
Trutu tu, trutu tu,
Gdy ktoś senny, to uśpimy,
Lulu lulu lu,
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
Ajajaj, ajajaj,
To zapłacze niezabudka,
Uuuuu.


  - 20.09.2012 Dziś na terenie naszej placówki odbyło się święto wszystkich przedszkolaków - "Dzień przedszkolaka" , prowadzony przez grupę artystyczną "Atma". Podczas różnorodnych zabaw i konkursów, przygotowanych specjalnie na tę okazję, dzieci prezentowały swoje umiejętności taneczne i wokalne. Nasza grupa zaprezentowała piosenkę "My jesteśmy krasnoludki".
Na zakończenie zabawy wszystkie dzieci zostały pasowane na dzielnego przedszkolaka oraz odśpiewały:


    "Hymn przedszkolaka"

Muzyka: Urszula Pakuła
Słowa: Beata Lach, Mirosława Witecka

I. Wszyscy swoje święto mają, święto mają
tańczą, skaczą i śpiewają i śpiewają
Przedszkolaki przykład dają, przykład dają
I też swoje święto mają, święto mają

Ref: Dzień przedszkolaka jest właśnie dzisiaj,
to święto Ani, Basi i Krzysia.
W dzień przedszkolaka każdy to wie,
                                    Bawi się z nami, kto tylko chce                                    .


II. Ogród z panią przystroimy, przystroimy
Sto balonów wypuścimy, wypuścimy
Będzie to wiadomość taka, właśnie taka,

                                                  że dziś jest dzień przedszkolaka, przedszkolaka.........            

  - 30.09.2012 Wykonanie przez dzieci prac plastycznych na temat - "Mój miś" organizowanej na terenie Biblioteki Miejskiej Nr8 Łódź-Górna, w ramach obchodów Święta Pluszowego Misia.
  

1-10 of 20