Z życia przedszkolaka‎ > ‎Grupy‎ > ‎Oddział I‎ > ‎

Co u nas słychać w październiku ?

opublikowane: 10 mar 2012, 10:19 przez Aneta Gajda   [ zaktualizowane 25 mar 2012, 09:09 przez Stalowy ]

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik w grupie I.
  • Rozwijanie współdziałania w grupie.
  • Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku.
  • Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie i kształcie.
  • Zaznajomienie z zasadami ruchu drogowego i pieszego (obserwowanie ruchu drogowego; wyjaśnienie przeznaczenia sygnalizacji świetlnej, pasów, znaków drogowych).
  • Rozwijanie umiejętności i nawyków poruszania się w pobliżu jezdni.
  • Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji (lądowej, powietrznej i wodnej).
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno-ruchowe oraz zabawy na świeżym powietrzu.
 Październik - co u nas słychać ? :

   - 04.10.2011  Nawiązanie współpracy z Biblioteką Miejską Nr 11 Łódź-Górna, rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych wśród dzieci, organizacja zajęć - "Jesienne czytanki".

wiersz  "JESIENNY POCIĄG"   Dorota Gellner

Stoi pociąg
   na peronie -

żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?

Rusza pociąg
sapiąc głośno.
Już w przedziałach
grzyby rosną,
a na półce,
wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.

Pędzi pociąg
lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.
O, zatrzymał się na chwilę!
Ktoś w wagonie drzwi uchylił
potoczył w naszą stronę
jabłko duże
i czerwone.

   - 13.10.2011  „Sałatka owocowa”- wspólne wykonanie sałatki owocowej pod kierownictwem nauczyciela, z zakupionych owoców podczas spaceru dzień wcześniej; degustacja sałatki; przypomnienie dzieciom o prawidłowym zachowaniu się przy stole podczas posiłków.

                                                                                        piosenka  "Urodziny marchewki"

Na marchewki urodziny
zeszły wszystkie  się jarzyny.

A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta.

Kartofelek podskakuje,
Burak z rzepką już tańcuje.

Pan kalafior z krótką nóżką
Biegnie szybko za pietruszką.

Kalarepka w kącie siadła
Ze zmartwienia aż pobladła.

Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze.

Wtem pomidor nagle wpada,
Kalarepce ukłon składa.

Moja droga kalarepko
Tańczże ze mną, tańczże krzepko.

Wszystkie pary jarzynowe
Już do tańca są gotowe.

Gra muzyka, to poleczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach.

piosenka   „OWOCE I WARZYWA”

1. Powiedział raz pomidor,

że arbuz to warzywo

i tak przestraszył nać,

że chciała z grządki zwiać.

 

Ref.: A na drzewach gruszki

        opalają brzuszki,

        huśtają się liście

        śliwki słodkie, pyszne.

        A tam w ziemi pory,

        szczypior, kalafiory,

        marzą o tym by

        w zupie spędzać dni.

 

2. Upiera się marchewka

jam słodsza niż rzodkiewka

i jak donosi wieść

mnie pierwszą trzeba zjeść.

 

Ref.: A na drzewach gruszki

                  opalają brzuszki...............

     

  -  24.10.2011  Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie - rozmowa połączona z obserwacją; zaznajomienie dzieci z zasadami ruchu drogowego i pieszego; nauka przechodzenia przez ulicę przy sygnalizacji świetlnej; obserwowanie ruchu pojazdów i pieszych.

wiersz  W. Faber  „Światła na skrzyżowaniu”

Niech każdy stanie
przed skrzyżowaniem.
Palą się światła ...
Popatrzmy na nie!

Światło zielone,
jak młode listki,
na drugą stronę
zaprasza wszystkich.

A światło żółte,
Jak liść jesieni,
ostrzega - spiesz się,
bo ruch się zmieni!

Światło czerwone,
Jak mak, jak ogień-
Wszystkim przechodniom
Zamyka drogę!


 -  26.10.2012  "Szpital Pluszowego Misia  IFM SA - Sposób na miłe wizyty u lekarza", projekt ogólnopolski organizowany przy współpracy ze studentami Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Głównym założeniem projektu jest prowadzanie w przedszkolach szeregu akcji, w których poprzez zabawę zaznajamiamy dzieci z pracą lekarza - to one przychodzą do specjalnie przygotowanych gabinetów lekarskich jako rodzice i przynoszą swoje ulubione zabawki w roli ich pociech - pacjentów.

Comments